Vil ikke spise fast føde - 8 mdr.

9. maj 2009

Alder:
8 mdr.

Vil ikke spise fast føde  - 8 mdr.

Hej Helen

Jeg er ny på denne side, men håber meget på hjælp.. Min datter er næsten umulig at få til at spise fast føde. Hun skriger lige så snart hun ser en ske og en skål. Hun har ikke engang smagt på maden, inden hun er dybt ulykkelig. Jeg ammer hende, og det går sådan set fint.

Pt. ser vores dag sådan ud:

ca. kl 3 nat: Amníng
Mellem 6-8 amning (derefter en kort lur på ca. 30 min, og så vågner hun)
kl. 1030/11 Forsøger med rugbrød, grød i alle varianter, frugtmos
kl. 12 amning før middagslur, hvor hun ca. sover omkring 2 1/2 - 3 timer
15,30-16 amning
1730 Forsøger vi igen med fast føde. Lige nu er kartofler og grøntsagsmos gemt væk, da hun simpelthen ikke kan lide det. Så nu køber jeg glas med pasta og kødsovs, hvilket glider bedre ned.
ca. 1930 amning og godnat
ca. 2230 natamning

Til de 2 skemåltider skriger hun nærmest konstant. Hvis vi giver ...

Annonce

... frugtmos ind imellem det andet går det for det meste nogenlunde til aften. Vi tilbyder også, at hun selv kan sidde med mad. Brød osv. Hun gnasker også vældigt på det, men kan absolut ikke lide klumper så det ryger ud igen. Hun er fint glad for, at drikke af kop.

Aner ikke mine levende råd. For jeg kan jo se, at hun forbinder det at spise med noget rigtig dårligt. Hun har hele tiden været i god trivsel og det trods for kolik indtil 3 1/2 mdr, som blev efterfulgt af Kighoste med indlæggelse.. Så hun har været syg i over 5 mdr af sit liv. Og alligevel kravlede hun, da hun var 6 1/2 mdr gammel.

Er jeg helt nødt til at droppe amningen, hvis vi skal have hende til at spise? (hvilket jeg ikke ønsker) Har læst at WHO anbefaler fuld amning indtil 1 år.. Men så med smagsprøver..

Håber ikke det blev alt for rodet, men aner virkelig ikke ud eller ind:-(

Mange hilsner

Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla