Brev:
Vil ikke spise fast føde - 8 mdr.
9. maj 2009
Alder:
8 mdr.
Vil ikke spise fast føde  - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg er ny på denne side, men håber meget på hjælp.. Min datter er næsten umulig at få til at spise fast føde. Hun skriger lige så snart hun ser en ske og en skål. Hun har ikke engang smagt på maden, inden hun er dybt ulykkelig. Jeg ammer hende, og det går sådan set fint.
Pt. ser vores dag sådan ud:
ca. kl 3 nat: Amníng
Mellem 6-8 amning (derefter en kort lur på ca. 30 min, og så vågner hun)
kl. 1030/11 Forsøger med rugbrød, grød i alle varianter, frugtmos
kl. 12 amning før middagslur, hvor hun ca. sover omkring 2 1/2 - 3 timer
15,30-16 amning
1730 Forsøger vi igen med fast føde. Lige nu er kartofler og grøntsagsmos gemt væk, da hun simpelthen ikke kan lide det. Så nu køber jeg glas med pasta og kødsovs, hvilket glider bedre ned.
ca. 1930 amning og godnat
ca. 2230 natamning
Til de 2 skemåltider skriger hun nærmest konstant. Hvis vi giver frugtmos ind imellem det andet går det for det meste nogenlunde til aften. Vi tilbyder også, at hun selv kan sidde med mad. Brød osv. Hun gnasker også vældigt på det, men kan absolut ikke lide klumper så det ryger ud igen. Hun er fint glad for, at drikke af kop.
Aner ikke mine levende råd. For jeg kan jo se, at hun forbinder det at spise med noget rigtig dårligt. Hun har hele tiden været i god trivsel og det trods for kolik indtil 3 1/2 mdr, som blev efterfulgt af Kighoste med indlæggelse.. Så hun har været syg i over 5 mdr af sit liv. Og alligevel kravlede hun, da hun var 6 1/2 mdr gammel.
Er jeg helt nødt til at droppe amningen, hvis vi skal have hende til at spise? (hvilket jeg ikke ønsker) Har læst at WHO anbefaler fuld amning indtil 1 år.. Men så med smagsprøver..
Håber ikke det blev alt for rodet, men aner virkelig ikke ud eller ind:-(
Mange hilsner
Jannie